Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Egypte heeft Spanje ingehaald op de knoflookmarkt"

"De concurrentiepositie op de internationale knoflookmarkt verschuift ten gunste van Egypte, dat dit seizoen zijn directe concurrenten achter zich laat dankzij een groter areaal en een betere kwaliteit", zegt Mina Anthony, CEO van E2M.

© Mina Anthony, E2M

"De wereldwijde knoflookmarkt is momenteel zeer competitief, met als belangrijkste spelers China, India, Spanje en Egypte. Terwijl China 's werelds grootste leverancier blijft, wint Egypte dit seizoen terrein. We hebben directe concurrentie van India en Spanje, die meestal rond dezelfde tijd als wij op de markt komen. Door weersproblemen en een verminderde oogst in Spanje heeft Egypte Spanje echter ingehaald op de knoflookmarkt. De hoge kwaliteit van de oogst en de betrouwbare exportmogelijkheden van Egypte versterken de aanwezigheid van het land op de belangrijkste markten ter wereld," zegt de teler.

De belangrijkste wereldmarkten zijn divers en er is een sterke vraag, voegt Anthony eraan toe. "In de Europese Unie importeren importeurs steeds meer knoflook uit Egypte om nationale tekorten te compenseren. Noord-Amerika blijft een stabiele vraag naar Egyptische knoflook tonen, aangewakkerd door gezondheidsbewuste consumententrends. De Latijns-Amerikaanse markten blijven ook actief en Australië bewijst een groeiende interesse in verse en halfverwerkte knoflook uit Egypte. Het is belangrijk om op te merken dat de kwaliteit en de grootte van Egyptische knoflook dit seizoen bijzonder aantrekkelijk zijn voor kopers in al deze regio's - aanzienlijk beter dan in voorgaande jaren. Dit speelt een belangrijke rol bij het stimuleren van de vraag en het vergroten van het vertrouwen van kopers in het Egyptische aanbod."

"Ondanks de concurrentie zijn we goed gepositioneerd om ons marktaandeel in de toekomst te vergroten. De vooruitzichten blijven optimistisch zolang we knoflook van goede kwaliteit blijven leveren die voldoet aan de verwachtingen van een groot aantal markten," besluit Anthony.

Voor meer informatie:
Mina Anthony
E2M
Tel: +201271227787
m.anthony@e2m-eg.com
www.e2m-eg.com