De aardappelconsumptie in Duitsland daalt, maar Bayerische Kartoffel gaat dit tegen met innovatieve reclame: "Het is absoluut noodzakelijk om in deze tijd reclame te maken voor een basisvoedingsmiddel. Het is onze taak om te proberen verkoop te genereren en mensen zin te laten krijgen in aardappelen", zegt projectmanager Claudia Steininger. "We hadden een goede media-aanwezigheid in 2024. Het is vervelend werk, vind ik, dat elke dag opnieuw begint. Maar het is nodig zodat consumenten aardappelproducten kopen en letten op waar ze vandaan komen." Daarom is de Bayerische Kartoffel één keer per maand op Instagram vertegenwoordigd met een kookvideo. Een tweede kanaal is YouTube, waar vanaf 2025 een nieuw seizoen met kookvideo's wordt gelanceerd, evenals de campagne "Schneds schnelle Kartoffeln" ("Schneds snelle aardappelen") en kookprogramma's met aardappelcoryfeeën.
Managing Director Johann Graf en de Beierse aardappelkoningin Anna Fischhaber op de Fruit Logistica van vorig jaar. Bayerische Kartoffel is traditioneel vertegenwoordigd op de gezamenlijke Beierse stand.
Hoe wordt het advertentieplatform gefinancierd? Enerzijds leveren de producenten hun bijdrage via een heffing van 3 ct/dt van de gefactureerde aardappelen, die via de retailer wordt geïnd en aan Bayerische Kartoffel wordt overgemaakt. Anderzijds dragen de handelaars sinds de oogst van 2019 ook bij met 1 ct/dt gefactureerde aardappelen.
Bezoek het bedrijf op de Fruit Logistica 2025: Hal 21 | E-41
Voor meer informatie:
https://www.bayerische-kartoffel.de/