Volgens het Versrapport van YouGov, voormalig GfK Consumentenpanel, blijven Lidl en Nettorama de onbetwiste leiders in de groente- en fruitcategorie, zo meldt Distrifood. Omdat het versrapport onderscheid maakt in landelijke formules en regionale formules, mogen ze zich beide De beste supermarkt in AGF noemen en domineren in alle categorieën. Gekeken naar rapportcijfers wordt Nettorama beter beoordeeld. Consumenten gaven de supermarkt een 7,47, flink hoger dan Lidl die uitkomt op een 7,35.
Lidl AGF inkoopteam
Lidl plaatst zich daarmee wel flink hoger dan de landelijke nummer twee Dirk (7,08) en Albert Heijn (7,01). Lidl scoort op vijf van de zes aspecten het beste, vooral dankzij scherpe prijzen, versheid en ruime keuze. Op deskundigheid haalt het echter 'slechts' de derde plaats. Dirk verrast door te stijgen van de zesde naar de tweede plek, vooral dankzij sterke prestaties op aanbiedingen en kwaliteit. Albert Heijn toont vooruitgang door boven de 7,00 te scoren, vooral in presentatie, maar heeft moeite om zich op prijs en deskundigheid te onderscheiden.
Bij de regionale ketens blijft Nettorama met een gemiddelde van 7,47 de onbetwiste nummer één. De formule scoort topcijfers op alle aspecten, wat hun dominantie in deze categorie bevestigt. Poiesz (7,12) volgt op een afstand, met sterke prestaties in versheid en deskundigheid, maar mist de toppositie op belangrijke punten zoals prijs. Boni klimt naar een derde plek met een verbeterde score van 7,09, vooral door goede resultaten op prijs en versheid.
Bron: Distrifood
Foto: LinkedIn