Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Top Alliance

"Stijgende vraag naar roze knoflook in Frankrijk"

In de Leclerc supermarkt in het Franse Saint Orens de Gameville promoot een display bovenop een wagen de roze Lautrec knoflook met het keurmerk Label Rouge. De actie startte op 24 september en zal twee weken duren. "Hoewel we al meerdere van dit soort acties hebben georganiseerd in deze winkel, is dit de eerste keer dat we een auto tentoonstellen in de kleuren van de regio Tarn. De periode is zorgvuldig gekozen om de nieuwe Franse oogst onder de aandacht te brengen", meldt Emma de Premonville, verkoopmanager bij Top Alliance.

Een positief effect op de verkoop
De coƶperatie promoot het premiumassortiment uien en sjalotten Plaisir de France en het knoflookassortiment Paysans du Sud-Ouest. "We krijgen zeer positieve feedback van consumenten over de presentatie en de kwaliteit van de producten. Klanten waardeerden het initiatief om lokale producten onder de aandacht te brengen, wat hun vertrouwen in ons merk versterkt. De Leclerc-supermarkt in Saint Orens toont zich ook tevreden over de impact van deze actie op de verkoop."

Een dynamische uienmarkt
In een inflatoire context waarin de consumptie van groenten en fruit niet bepaald dynamisch is, hebben uien zich staande weten te houden. "Uien genieten een zekere stabiliteit dankzij hun veelzijdigheid in de keuken en hun relatief betaalbare prijs. Consumenten blijven ze kopen, omdat ze een culinair basisingrediƫnt zijn in veel recepten. Toch moet er bijzondere aandacht worden besteed aan de kwaliteit en de oorsprong van het product om de interesse van de klant te behouden."

De vraag naar knoflook stijgt
De vraag naar knoflook stijgt momenteel, niet in het minst door de groeiende interesse in natuurlijke producten en voedingsmiddelen met gezondheidsvoordelen. "Consumenten voelen zich steeds meer aangetrokken tot knoflook, met name roze knoflook, die wordt gezien als een product van superieure kwaliteit dankzij de streng gecontroleerde Label Rouge aanduiding."

Voor zowel de uien- als de knoflookoogst is Top Alliance tevreden over de kwaliteit en de prijzen dit jaar. "De maatvoering was in lijn met onze verwachtingen en we ontvingen positieve feedback over de houdbaarheid van de producten. Dit weerspiegelt ons streven naar kwaliteit en klant- en consumenttevredenheid."

Voor meer informatie:
Emma de Premonville
Top Alliance
[email protected]