Tholen - Een maand geleden is Hillfresh live gegaan met de keurapp van FreshControl, een applicatie voor AGF-bedrijven of groente- en fruittelers om partijen efficiƫnt en accuraat te keuren. Business consultant Sven Ronken van Hillfresh is lovend over de implementatie. "Mijn ervaringen met overgangen van systemen is dat er altijd wel ergens een addertje onder het gras zat, maar deze livegang liep beter dan ik ooit had kunnen denken. We hadden hele korte lijntjes met de programmeurs. Alle problemen waar we tegenaan liepen, werden dezelfde dag nog opgelost. Dat vond ik een hele goede start."
Hillfresh werkt met het Business Central platform van Aptean. "We merken dat er zowel aan klant- als leverancierskant steeds meer ingewikkeldere vragen komen rond keurspecificaties. Met name Duitse retailers gaan steeds specifiekere vragen stellen. Daar moet je dus de flexibiliteit voor hebben om je systeem op in te richten. Van een collega-fruitimporteur had ik goede verhalen over FreshControl gehoord. Toen we een demonstratie kregen wat de keurapp allemaal kon, waren we eigenlijk meteen verkocht. Ook de contractbesprekingen verliepen voorspoedig, waardoor de keuze snel was gemaakt", vertelt Sven.
Met FreshControl kunnen AGF-handelsbedrijven kwaliteitsinspectierapporten maken van inkomende of uitgaande goederen met foto's als bewijs. Het maken van inspectierapporten werkt makkelijk en efficiƫnt met de FreshControl app op Apple en Android smartphones of tablets. Door de WhatsApp- en mailintegratie is het heel eenvoudig om rapporten te delen met collega's, leveranciers of klanten. De verschillende rapporttypes en keureigenschappen zijn eenvoudig in te stellen.
"Al onze inkomende keuringen die we niet extern laten keuren, maar ook de voorraadcontroles en de uitgaande controles als dat nodig wordt geacht voor de klant, verlopen via FreshControl", vertelt Sven. "Ook bij eventuele verkoopretouren werkt de app ideaal. Voorheen moesten we altijd de camerabeelden opvragen als er een pallet schuin stond. Nu wordt dat volledig ondervangen met de keurrapporten."
Mailmodule
Met name de flexibiliteit van de app noemt Sven ideaal. "Mutaties in keurspecificaties zijn met de oplossing van FreshControl eenvoudig door te voeren. Die flexibiliteit is voor ons het belangrijkste. Bepaalde acties kun je nog niet zelf uitvoeren, maar als een ander dit veel sneller kan, moet je dat soms ook niet willen. Voor de volgende fase willen we ook de mailmodule introduceren, waarbij er bij goed- en afkeuringen meteen een mailtje wordt gestuurd naar de desbetreffende klant of leverancier.
Op de vraag of Sven nog andere modules op het wensenlijstje heeft, antwoordt hij dat een verdere integratie met AgriPlace voor de toekomst een mooie uitbreiding zou zijn. "Nu gebruiken we de app alleen voor het keuren, maar idealiter komt er ook een koppeling met de telersadministratie. Dat zou goed inspelen op de nieuwe duurzaamheidsvraagstukken, waarbij je exact moet aangeven van welke teler het product komt dat uit de loods gaat. Verder willen we binnenkort met FreshControl de klantspecificatie module onderzoeken om nog beter in te spelen op de eisen van de retailers."
Roland Loykens van FreshControl is blij met de samenwerking. "Onze app wordt continu doorontwikkeld en een klant als Hillfresh zorgt voor veel goede nieuwe praktische toevoegingen die FreshControl nog beter maken. Wij richten ons met name op efficiency, dat zorgt ervoor dat een klant als Hillfresh meer kan keuren in minder tijd en dat is een belangrijk uitgangspunt. Bovendien kunnen ze door de koppeling met Business Central en de integratie met WhatsApp binnen no-time de keurrapporten delen met alle belanghebbenden. We zijn blij dat de eerste fase zo vlot verlopen is en zien uit naar het vervolg van de samenwerking!"
Voor meer informatie:
Sven Ronken
Hillfresh
Tel: +31-180 898 036
[email protected]
www.Hillfresh.eu
Roland Loykens
FreshControl
Tel: +31 85 401 59 68
[email protected]
www.freshcontrol.app