Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dirk en Nettorama winnaars van het CPS GfK Zomerrapport 2024

Dirk en Nettorama zijn respectievelijk uitgeroepen tot beste landelijke en beste regionale supermarkt in het gisteren gepubliceerde CPS GfK Zomerrapport 2024, zo meldt Distrifood. Dirk behoudt zijn toppositie bij de landelijke ketens, terwijl Nettorama na twee opeenvolgende winsten Poiesz van de troon stoot.

Dirk was in december nog de verrassende winnaar, deze zomer kreeg de formule een iets lager rapportcijfer (7,71) maar dat was aanzienlijk hoger dan concurrenten Lidl (7,58) en Plus (7,53). Nettorama verbeterde zijn positie aanzienlijk en behaalde een rapportcijfer van 7,94.

LinkedIn Dirk

"Dirk heeft de beste kwaliteit voor de laagste prijs!", zo meldt directeur Marcel Huizing van Dirk. "Een teamprestatie waar wij heel trots op zijn. Consumenten beoordelen Dirk vooral op lage prijzen en aanbiedingen het hoogst, maar ook op voorraad en kwaliteit scoren we heel goed. Dit is een opsteker die bevestigt dat we op de goede weg zijn.

We plukken nog steeds de vruchten van de aangescherpte koers die we als supermarkt hebben ingezet. Bij Dirk kun je rekenen op de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Wat mij betreft een groot compliment voor alle Dirk-collega's. Met name de collega's op de winkelvloer die er elke dag voor zorgen dat onze klanten tevreden en met een glimlach onze winkels verlaten én ervoor zorgen dat ze weer terugkomen."

LinkedIn Michel Mattheeuws

Algemeen Directeur Michel Mattheeuws zei dat Nettorama in het fusieproces met Boni zeer scherp blijft op de core business. De commerciële integratie werpt volgens hem al zijn vruchten af. "Gesprekken met leveranciers zijn afgerond en keuzes zijn gemaakt. Een aantal leveranciers moest inspanningen leveren om aan de gestegen vraag te kunnen voldoen. En dat is gelukt! Boni scoort in het GfK rapport nu reeds significant hogere scores op kwaliteit, prijzen en aanbiedingen. Dus ook binnen Boni waardeert de consument onze merkendiscount koers", aldus Mattheeuws.

Publicatiedatum: