Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wat zijn de rechten van de reiziger als een vlucht op een ander vliegveld landt?

Men heeft recht op gratis vervoer naar het vliegveld dat op de boeking staat als de vlucht op een ander vliegveld landt dan gepland. Of er wordt een andere plek afgesproken met de luchtvaartmaatschappij. Verder heeft men dan recht op een schadevergoeding.

Vergoeding kosten vervangend vervoer
Heeft de luchtvaartmaatschappij geen gratis vervoer geregeld naar het vliegveld dat op de boeking staat? Dan moet de luchtvaartmaatschappij de kosten voor het vervangend vervoer vergoeden. Hiervoor kan contact worden opgenomen met de luchtvaartmaatschappij.

Schadevergoeding van maximaal € 600 
Bij de volgende voorwaarden heeft men recht op vergoeding:

  • U komt meer dan 3 uur later aan op het vliegveld van uw boeking.
  • De vertraging komt door een staking of tekort van het eigen personeel van de luchtvaartmaatschappij.

De schadevergoeding kan aangevraagd worden bij de luchtvaartmaatschappij.

Compensatie tussen € 250 en € 600

  • Bij vluchten tot 1.500 kilometer: € 250.
  • Bij vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer: € 400.
  • Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, tussen de 3 en 4 uur vertraging bij aankomst: € 300.
  • Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, meer dan 4 uur vertraging bij aankomst: € 600.

Bron: Aviclaim

Publicatiedatum: