AGF Detail is al jarenlang de vaste ontmoetingsplaats voor de branche. De beurs biedt bezoekers een unieke gelegenheid om in informele sfeer contacten te versterken met collega ondernemers, groothandelaars en toeleveranciers en nieuwe trends in de sector te aanschouwen. Naast een groot aantal groentespecialisten ontving de beurs dit jaar ook retailers en horecavertegenwoordigers. Ook was er een goede kruisbestuiving door de gelijktijdig georganiseerde Keurslager Demodagen.
Exhibition Manager Raymond Siliakus van Ahoy Rotterdam blikt tevreden terug op de beurs: “Ondernemers zijn enthousiast over de fysieke ontmoetingsplaats. Het thema LEF in AGF kwam duidelijk naar voren op de beursvloer door een breed versassortiment en diverse noviteiten. De beurs laat duidelijk beweging zien in de gehele AGF-keten, waarbij onderscheidend vermogen steeds belangrijker wordt”.
Veel belangstelling was er o.a. voor de pine-o-matic, een nieuwe self-service ananas-snijautomaat. Ronald Lohman van Tastymatic: “Beleving wordt steeds belangrijker op de winkelvloer. We hebben op de beurs veel nieuwe leads gescoord vanuit de detailhandel, maar ook importeurs en de ambulante handel zijn erg enthousiast over deze innovatie”. Ook winkelinrichter Lemmens is zeer tevreden over de beurs. Marc Aper: “We hebben veel bezoekers mogen verwelkomen op onze stand. Innovatie en vernieuwing zijn sleutelwoorden bij de totaalconcepten voor winkelinrichting. Onze goede referenties spreken veel ondernemers aan. Wij hebben goede zaken gedaan op de beurs”.