Total Produce richt zich met QR-codes op consumenten
Total Produce, één van de toonaangevende groenten- en fruitleveranciers in Europa introduceert dit voorjaar QR-codes op de retailverpakkingen om de consumenten a la minute te voorzien van relevante productinformatie. Uit onderzoek bleek dat de meerderheid van de consumenten graag meer informatie wenst over de groenten en fruit, die ze kopen. Total Produce wil graag hun kennis delen met de consument.
Marketing manager Vincent Dolan is trots om als één van de eerste Fast moving consumer goods (FMCG)-bedrijven de QR-technologie toe te passen. QR-codes kunnen met een smartphone worden gescand, waarbij de consument direct wordt doorgestuurd naar de juiste productinformatie o de nieuwe consumentenwebsite www.topfruit.com. Een QR-code op de verpakking van pitahaya's linkt bijvoorbeeld direct door naar een drie minuten durende video over de bereiding van deze exoot.
De website www.topfruit.com beschikt over een uitgebreide videotheek, voedingsadvies en recepten. Total Produce heeft tevens de hulp ingeroepen van de Ierse topvoedingsdeskundige Paula Mee en de Zuid-Afrikaanse chef-kok Rozanne Stevens. Een begeleidende Top Fruit Facebook-pagina zorgt voor een wekelijks recept met video. Voor consumenten die niet over een Smartphone beschikken, kunnen ook direct surfen naar www.topfruit.com/video of www.facebook.com/topfruit.