Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
dubbelklapper voor Eosta

Fotoreportage AGF-debat 2011



Tholen - Ruim 130 AGF'ers kwamen gisteren in het Zalmhuis in Rotterdam bijeen om elkaar het beste te wensen voor het nieuwe jaar. Natuurlijk combineerden zij gelijk het nuttige met het aangename door te luisteren naar twee AGF-debatten en bij te kletsen tijdens het borrel en buffet. Volkert den Engelsman (Eosta) ging als een dankbaar man naar huis. Hij zelf kreeg de eervolle titel AGF-man van het jaar en Eosta won de AGF-innovatieprijs.



In een interview met Willem Baljeu en Hans van Es legden de heren uit waarom respectievelijk Frugi Venta en DPA onmisbaar zijn voor de sector. Hierbij was ook aandacht voor het manifest 'De consument centraal'. "We moeten veel meer met het schap en de consument bezig zijn. Dat moet automatisch zorgen voor een stukje meer omzet en gewin in 2011", zei Willem Baljeu.



Op deze toezegging, kwam natuurlijk reactie van Ton Janssen en de kersverse tuinbouwondernemer van het jaar Rob Baan. "Ik roep de heren op om de portemonnee te trekken. We zijn helemaal niks aan het doen en dat roep ik nu al tien jaar", zei Janssen. Dit werd beaamd door Rob Baan. "We werken in een miljardenindustrie. Met die 8 miljoen promotiegelden kun je geen moer. Het dak moet omhoog. Er kan twee keer zoveel worden geconsumeerd!"



Het AGF-debat stond dit jaar voor het eerst onder leiding van Jaap Bron. Op humoristische wijze hield hij de AGF'ers een spiegel voor. Hij riep op om enthousiast te durven zijn, niet te concurreren op de laagste prijs en vooral net iets meer te doen dan de klant van je verwacht. "De klant kiest niet voor je vanwege een ISO-certificerinkje of omdat je een goede service levert. Het zou eens niet zo zijn!"

Het verslag van de AGF-debatten vind je in twee aparte artikelen op deze site.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken van het AGF-debat