Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

ZON en Unilever lanceren verse maaltijdpakketten

Unilever en Koninklijke Telersvereniging ZON hebben de handen ineen geslagen om het consumeren van verse groenten van eigen bodem een stevige impuls te geven.
De norm van 250 gram groenten per dag wordt bij lange na niet gehaald. Met de introductie van een aantal verspakketten willen ZON en Unilever praktische knelpunten om groente te eten wegnemen. Afgelopen week vond de introductie van de pakketten plaats bij DEEN (Superunie). Daar zijn een vijftal verspakketten onder de vlag van Conimex, Knorr en Unox te vinden in het AGF-schap.



Ieder pakket levert minimaal 200 gram groenten per persoon. ZON en Unilever hebben de samenwerking opgezocht omdat de marketing- en verkoopactiviteiten van ZON als leverancier van verse groenten en de sterke en bekende merken van Unilever elkaar uitstekend aanvullen. "Een logische en gezonde combinatie", volgens beide organisaties.



Een eigen seizoen voor elke groente
Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur van ZON: "We willen de consument weer meenemen in het bereiden van verse groenten door de seizoenen heen. Het lijkt soms of we vergeten zijn dat elk jaargetijde zijn eigen unieke aanbod heeft. Dat willen we weer onder de aandacht brengen. Met lekkere producten die gezond zijn en lokaal worden geoogst door telers die wij een gezicht geven. Het gaat hierbij om seizoenspakketten: denk bijvoorbeeld aan erwtensoep. In april begint natuurlijk de aspergetijd".
Om de herkomst van haar producten en de trots van meer dan 200 aangesloten telers te benadrukken, ontwikkelde ZON het digitale platform vaneigenbodem.nl. Een platform waar meer informatie te vinden is over de seizoenen en hun producten, de telers van deze groenten en recepten.



Applaus oogsten
Sarah Richardson, marketingmanager bij Unilever Benelux: "Niet iedereen vindt het makkelijk om als het ware met de seizoenen mee te koken. Daarvoor hebben mensen niet altijd de inspiratie, de tijd of de overtuiging dat er een maaltijd op tafel komt die applaus oogst. Wij hebben met de merken Unox, Knorr en Conimex veel ervaring met de Nederlandse consument, de smaakvoorkeuren in ons land, en de recepturen die vaak gebruikt worden. Deze kennis hebben we ingezet om samen met ZON, verspakketten te ontwikkelen die altijd lukken, heerlijk smaken en het makkelijk maken om een groot deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten te halen."

Bron: ZON

Publicatiedatum: