Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Gember in knijpfles
Ter aanvulling op de 'Squeeze' productlijn heeft Spice World nu ook Squeeze Ginger op de markt gebracht. Dit nieuwe product van het bedrijf uit Florida is een uitbreiding op een lijn producten in knijpverpakkingen, die onder meer bestaat uit olijfolie en knoflook, waarvan ook een biologische variant verkrijgbaar is.
"Squeeze Garlic is als het ware de nieuwe generatie van kant-en-klare knoflook in potten en kent vele toepassingen," legt Louis Hymel van Spice World uit. "Knoflook is een basisingrediënt in de keuken, of dit nu in verse vorm, gepeld, of uit een pot of knijpfles is, kwaliteit en gemak geven steeds vaker de doorslag. Knoflook mag in geen enkele keuken ontbreken."
Minder werk De productlijn Squeeze Ginger speelt in op de trend om ingrediënten die veel voorbereidingstijd vergen klaar voor gebruik aan te bieden. "Verse gember is moeilijk te bereiden omdat onder andere de schil moet worden verwijderd," vervolgt Hymel.
Voor de inkoop van knoflook heeft Spice World een eigen teelt- en verwerkingsprogramma. "Hoewel we zelf in Californië knoflook telen, die bijna 12 maanden lang bewaard kan worden, moeten we ook knoflook uit andere landen importeren om in de vraag te kunnen voorzien. Er wordt ter aanvulling geïmporteerd uit Argentinië, Chili en Peru en zo nodig ook uit Spanje, Mexico en China.
Het beeld van 2017 "Zoals iedere knoflookteler heeft kunnen merken, was 2017 een uitzonderlijk seizoen. Het seizoen verliep totaal anders dan die van de laatste jaren en in vrijwel alle teeltgebieden was de oogst overvloedig," legt Hymel uit. "De volumes verschillen echter wereldwijd en hier liggen verschillende factoren aan ten grondslag. Moeder Natuur is de meest bepalende factor maar ook teeltmethoden zijn cruciaal voor de opbrengst."
De 'Squeeze' lijn was een groot project voor Spice World. "We hebben er jaren aan gewerkt," legt Hymel uit. "We hebben in één van onze faciliteiten een aparte verwerkingsruimte gebouwd, uitgerust met ultramoderne apparatuur. We hebben specialisten ingehuurd die samen met onze O & O- en marketingafdelingen hebben samengewerkt om de producten en verpakkingen te ontwikkelen. De meeste apparatuur is speciaal voor ons ontworpen en hebben geresulteerd in een product dat verpakt is in een aantrekkelijke knijpfles waardoor het perfect te doseren is."