Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Kansen voor online-versmarkt"

Steeds meer consumenten kopen hun levensmiddelen online, maar de onlinemarkt voor groenten en fruit blijft relatief achter bij de ontwikkelingen van andere sectoren. Het project 'Fresh Pack' heeft daarom in 2015 en 2016 gekeken naar de kansen (en belemmeringen) voor de onlinemarkt voor de groenten- en fruitsector. Hierbij zijn onder meer de wensen onderzocht van consumenten met betrekking tot verse groenten en fruit die zij online bestellen en is gekeken wat het online verkopen van versproducten betekent voor zaken als verpakking, productkwaliteit en distributie. Hieruit is een aantal voorwaarden (do's en don'ts) uitgekomen, waar de online-versketen aan moet voldoen, gerangschikt naar de onderdelen markt, keten, product en verpakking.

Een sterke online-versmarkt vergroot de keuzevrijheid en flexibiliteit voor de consument en kan een bijdrage leveren aan het stimuleren van de consumptie van groenten en fruit. De onlinemarkt moet benaderd worden als een eigen kanaal met specifieke wensen en behoeften. Lees het hele onderzoek naar online versmarkten.

Het onderzoeksproject maakt deel uit van het innovatiethema 'Samenwerkende waardeketen' van Topsector Tuinbouw & Uitgangsmaterialen en is door Wageningen Economic Research uitgevoerd. Wageningen Economic Research wil met de publicatie ondernemers inzicht geven in de ontwikkelingen in de online(food)markt. Ondernemers kunnen deze inzichten zelf vertalen naar toegevoegde waarde of zij kunnen hierbij gebruik maken van de programma's van Wageningen Economic Research, zoals masterclasses, de social innovation approach en de business innovation approach.

Bron: Topsector tuinbouw & uitgangsmaterialen
Publicatiedatum: