Kwaliteit boven kwantiteit op Amsterdam Produce Show
'Geen kwantiteit, maar kwaliteit', zo luidt het motto van de beurs. Het aantal exposanten was met zo'n 100 dan ook opnieuw overzichtelijk. Wel was het aantal Nederlandse standhouders iets hoger dan vorig jaar. Ook het bezoekersaantal van Nederlanders lag wat hoger dan vorig jaar, maar dat kwam wellicht ook door de gratis deelname die geregeld was voor de leden van Groenten Fruit Huis.
Je kon tijdens het event niet over de hoofden lopen, al hadden de meeste im- en exportbedrijven wel een mannetje naar de beurs gestuurd. Want de beurs heeft na een jaar al de naam opgebouwd dat er een hoge kwaliteit bezoekers present is en die supermarktinkoper wil je natuurlijk net niet missen. Ook geeft de show, in tegenstelling tot andere beurzen, alle tijd om elkaar eens wat uitgebreider te spreken. En die gelegenheid was er voor de bezoekers volop. En zo kon men zich naast het geroddel over de laatste Barendrechtse transfers, tegoed doen aan het eten dat werd voorgeschoteld door de hippe foodtrucks en een interessant seminarprogramma volgen.
Daarmee gaf de beurs enerzijds een geweldig visitekaartje af, chapeau voor deze Amerikaan die een Nederlandse beurs met kwalitatief hoogwaardige bezoekers organiseert. Anderzijds dringt ook de vraag op hoe de show haar toekomst ziet. Want sprekers als de category manager van de Zweedse retailer, een Indiase druivenexporteur en een Amerikaanse retailexpert gun je toch een groter podium dan de pakweg 20 man die bij de presentatie aanwezig waren.
Maandag publiceren wij een fotoreportage van de Amsterdam Produce Show.