Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
40 producten in totaal
Jumbo komt met eigen vegetarische producten
Supermarktketen Jumbo komt met een nieuw huismerkassortiment van vegetarische en veganistische producten in Nederland. Jumbo Veggie Chef is een nieuwe productlijn van het Jumbo Huismerk met 40 verschillende producten. Jumbo speelt met Veggie Chef in op de steeds grotere groep 'flexitariërs' die behoefte heeft aan een uitgebreider aanbod alternatieven voor vlees of vis, zo laat de supermarkt weten.
Onder andere de groentenschijf is nieuw in het huismerkassortiment van Jumbo.
Jumbo Veggie Chef biedt een uitgebreid aanbod voor de groeiende groep mensen die soms liever geen vlees eet, maar wel een gevarieerde maaltijd op tafel wil zetten. "We zetten met deze introductie opnieuw volop in op lekker en gezonder eten. We laten zien dat er veel alternatieven zijn als je een keer geen vlees wilt eten en dat dit niet ingewikkeld of duur hoeft te zijn. Met Veggie Chef verrassen we mensen die gehecht zijn aan bijvoorbeeld runderreepjes met een lekkere vegetarische variant", vertelt Ed van de Weerd, directeur Commercie van Jumbo Supermarkten.
Minder vlees eten de norm
Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die, binnen het totale vegetarische assortiment van 86 producten, zo'n uitgebreid huismerkassortiment met 21 vegetarische en 19 veganistische producten introduceert, laat de supermarkt zelf weten. Volgens Jumbo spelen zij hiermee in op de stijgende vraag naar alternatieven voor vlees. Uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu blijkt dat de vleesconsumptie daalt: ruim vier op de tien Nederlanders eten nu minder vlees dan vijf jaar geleden en maar liefst 67 procent van de Nederlanders is flexitariër en eet minimaal één dag per week geen vlees of vis. De helft zou meer vleesvervangers eten als er een uitgebreider aanbod zou zijn. Ook willen zij niet alleen meer variatie in maaltijden, maar ook een bijdrage leveren aan een beter milieu en dierenwelzijn en bewust omgaan met hun gezondheid. Bovendien heeft ruim de helft van de Nederlanders het gevoel dat minder vlees eten de norm wordt, is te lezen in het persbericht van Jumbo. "De consumptie van vlees heeft veel impact op het milieu. Veel mensen zoeken naar alternatieven en dat is een positieve ontwikkeling. De consument heeft tegelijkertijd behoefte aan variatie en inspiratie. We zijn dan ook blij dat Jumbo hierbij helpt: met 40 lekkere en gezondere vegetarische producten die een bewuste keuze stimuleren", zegt Geertje van Hooijdonk, directeur van Natuur & Milieu.
Het vegetarische product met bloemkool.
Veggie Maandag
Jumbo introduceert naast deze nieuwe productlijn de 'Veggie maandag'. "Minstens één dag in de week geen vlees eten is namelijk echt de moeite waard. Want dit maakt al een enorm verschil voor het milieu en ieders gezondheid", aldus Ed van de Weerd. In het Hallo Jumbo Magazine bij de rubriek 'Doordeweeks' en online bij de recepten op Instagram vinden klanten vanaf nu structureel op maandag een vegetarisch recept.