“UNO moet de Mercedes-Benz zijn van de Spaanse handel”
Aartsenfruit voert zeer duidelijk een eigen strategie in de huidige AGF-handel. De importeur voert een zeer breed AGF-pakket, exporteert zelf niet en is ook niet afhankelijk van de afzet richting retail. In die duidelijkheid valt ook het merkenbeleid, dat bij Aartsenfruit altijd gelinkt is met het land van herkomst. Vijf jaar geleden werd het merk UNO geïntroduceerd. "UNO moet de Mercedes-Benz van de Spaanse handel zijn", vertelt Richard Uijtdewillegen, die eindverantwoordelijk is voor de Spaanse import, in de Kersteditie van Primeur.
Richard Uijtdewillegen en Jasper van der Sandt
"Inmiddels hebben we zo'n 80 tot 90% van het Spaanse pakket beschikbaar onder het UNO-merk. We werken in alle streken van Spanje. Daarbij bieden we niet alleen de hoofdproducten aan, zoals ijsbergsla, paprika en tomaten, maar juist ook artisjokken, doperwten en snijbonen. We doen zelf pertinent geen re-export. Daardoor zijn vele exporteurs in Nederland dagelijks klant bij ons. Zij weten dat we nooit zelf zullen gaan exporteren. Ze weten dus als ze 'UNO' exporteren, dat ze daarvan geen concurrentie hebben. Niet vanuit Spanje en zeker nooit van Aartsenfruit", betoogt Richard.
Wil je ook Primeur ontvangen? Klik hier om een abonnement af te sluiten en wij sturen je nog een Kerstnummer toe!