"Voor beide bedrijven was de sjalot een bijproduct. TOP Onions teelde de sjalotten en Wiskerke leverde deze aan de supermarkten. We zijn er echter van overtuigd dat we op deze manier niet alle potentie die er in de markt aanwezig is, benutten. Er is meer mogelijk met dit mooie product. Daarom hebben we de joint venture opgericht", verklaart Rien Murre.
Dat beaamt Chayenne: "De vraag naar sjalotten groeide van een enkele pallet naar volle containers. Hierdoor ontstond de behoefte aan een verdere samenwerking. Daily Shallot zal het complete sjalottenassortiment leveren, wat bestaat uit banaansjalotten, demi longue sjalotten en ronde sjalotten, en dat in alle maten."
Paula de Winter draagt zorg voor de commercie van Daily Shallot. "Het idee is dat op termijn een bedrijf ontstaat waarbij de aandeelhouders zich niet meer bemoeien met de dagelijkse gang van zaken. Chayenne en ik zullen ons langzamerhand terugtrekken uit Daily Shallot", vertelt Rien. "Door van de sjalotten een volwaardige, dagelijkse business te maken, streven we ernaar een forse groei te realiseren".